PenyusuanPetua & Nasihat

Tips Memilih Breast Pump

By 15/12/2020 No Comments

Semestinya pemilihan breast pump yang sesuai amatlah penting. Kalau tersalah pilih, bukan sahaja susu tidak keluar apabila dipam, malah boleh menyebabkan nipple crack, Urgh! Sakitnya mommies…

Kali ini, Mama Amy ingin berkongsi dengan mommies yang tengah menyusu, beberapa tips memilih breast pump dengan mommies.

Bagi Mama Amy, tips yang paling penting sekali sebelum membeli breast pump adalah keupayaan ia untuk meniru dan menyerupai hisapan bayi dengan baik. Kenapa begitu? Sebabnya breast pump begini dapat membantu susu badan keluar dengan lebih lancar dan tidak memberi kesan yang menyakitkan pada bahagian payudara terutamanya puting.

Macam salah seorang mommies yang Mama Amy consult sebelum ini. Kuantiti susu badannya masih tidak banyak walaupun sudah pam mengikut jadual yang betul. Tidak ada banyak perubahan yang dapat dilihat dan dia semakin risau kerana akan mula bekerja.

Menjadi mommies menyusu yang bekerja ini sememangnya tidak mudah. Tetapi, kita tidak boleh cepat mengalah dan putus asa ya mommies.

Mommies yang ada masalah susu kurang, Mama Amy harap sangat terus berusaha untuk banyakkan lagi susu badan.

Bila susu ibu meriah…Si manja pun tersenyum gembira!

Adakah mommies setuju, pemilihan breast pam ini sangat penting jika hendak berjaya menyusu sampai 2 tahun?

Selamat menyusu mommies. Semoga tips ini dapat membantu mommies dalam membuat pemilihan nanti.

Leave a Reply

error: